1. Επιδιώκουν να επικοινωνήσουν και να συζητήσουν με το πρόσωπο με το οποίο έχουν διαφορές.
2. Απευθύνονται στους συμβούλους σχολικής ζωής.
3. Απευθύνονται στον Διευθυντή.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΛΙΜΟΥ
ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2021-2022
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Με τον όρο «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου» εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις ώστε να πραγματοποιείται μεθοδικά, αποτελεσματικά και απαρακώλυτα το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με πειθαρχία στο πνεύμα της κοινής σχολικής ζωής και αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση των ατομικών ιδιαιτεροτήτων (ιδιαίτερα σε ένα σχολείο σαν το δικό μας, που διατηρεί Τμήμα Ένταξης Μαθητών με Προβλήματα Όρασης), ως προϋποθέσεις για ένα σύγχρονο δημοκρατικό σχολείο.
Η σχολική κοινότητα είναι μια οργανωμένη μικροκοινωνία που φέρει όλα τα χαρακτηριστικά της ευρύτερης κοινωνίας. Στόχος της είναι να βοηθήσει τα παιδιά να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να τα διαπαιδαγωγήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, συνεπικουρώντας στο έργο που ξεκίνησαν οι γονείς στο σπίτι και να τα προετοιμάσει να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Έτσι, η καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως είναι ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η μεθοδικότητα στη μελέτη και την καλλιτεχνική έκφραση, η συνεργασία και η ομαδικότητα, καθώς και η εδραίωση πολιτισμένης συμπεριφοράς, πνεύματος αλληλεγγύης και δημοκρατικού κλίματος, διαδραματίζουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία.
Κάθε μορφή κοινωνικής οργάνωσης όπως, εν προκειμένω, το σχολείο, οφείλει να σέβεται και να εφαρμόζει ένα σύνολο αρχών, να υπερασπίζεται αξίες και να προβάλλει πρότυπα συμπεριφοράς πάνω στα οποία θα οικοδομηθεί η ουσιαστική συνύπαρξη και θα αρτιωθεί η προσωπικότητα των μαθητών του. Το σύνολο των κανόνων, αρχών και προτύπων συμπεριφοράς που καθορίζουν και διευθετούν ουσιαστικά την καθημερινή σχολική ζωή αποτελούν τον «Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του σχολείου». Διευκρινίζεται ότι στο ανά χείρας κείμενο, χάριν οικονομίας του λόγου, τα ουσιαστικά «μαθητής», «εκπαιδευτικός» και «απουσιολόγος», με τις κλίσεις, τον αριθμό (ενικός ή πληθυντικός) και τα παράγωγά τους, χρησιμοποιούνται με τρόπο συμπεριληπτικό, για να εννοηθούν όλα τα πρόσωπα με τις αντίστοιχες ιδιότητες, ανεξάρτητα από το φύλο τους.
Ο παρών «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου» είναι σύμφωνος με την ισχύουσα νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών αρχών, τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων και τις προτάσεις των μαθητών. Επιπλέον, για το σχολικό έτος 2022-23 λόγω της πανδημίας COVID-19 εφαρμόζονται τα μέτρα πρόληψης έναντι του κορωνοϊού COVID-19 που ορίζονται στις σχετικές κανονιστικές πράξεις ή τις τροποποιήσεις ή επικαιροποιήσεις αυτών, και ακολουθούνται οι οδηγίες σύμφωνα με την Δ1α/ΓΠ.οικ.50908/7.9.2022 κοινή υπουργική απόφαση «Λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όπως αυτές επικαιροποιούνται και εξειδικεύονται από τις ΚΥΑ και τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας, οι οποίες κοινοποιούνται με εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Πιο συγκεκριμένα, στόχοι του Κανονισμού είναι:
Στην εφαρμογή του Πλαισίου Οργάνωσης της Σχολικής Ζωής βοηθούν το Συμβούλιο Τμήματος και ο υπεύθυνος καθηγητής του τμήματος. (Υπ. Απόφαση 79942/ΓΔ4 /2019 - ΦΕΚ Β 2005/30.05.2019 (kodiko.gr) κεφάλαιο ΣΤ', άρθρο 30).
Το Συμβούλιο Τμήματος
α) αποτελείται από όλους τους/τις διδάσκοντες στο τμήμα και προεδρεύει ο αρχαιότερος των διδασκόντων ή ο Διευθυντής ή ο Υποδιευθυντής, εφόσον διδάσκουν σ' αυτό,
β) συνεδριάζει έκτακτα κάθε φορά που ανακύπτουν θέματα σχετικά με τη φοίτηση, τη συμπεριφορά, την υγεία και την πρόοδο των μαθητών/τριών του τμήματος,
γ) συγκαλείται από τον/την προεδρεύοντα/-ουσα, ή αν το ζητήσουν με έγγραφό τους δύο τουλάχιστον διδάσκοντες ή και ένας ή περισσότεροι μαθητές για σοβαρό λόγο που αφορά όλο το τμήμα,
δ) στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου μπορεί να μετέχει και το προεδρείο της μαθητικής κοινότητας του τμήματος,
ε) συνεδριάζει κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και εκτός ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών,
στ) συζητεί και εισηγείται στον Σύλλογο Διδασκόντων θέματα που σχετίζονται με την παιδαγωγική αντιμετώπιση των μαθητών του τμήματος, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητές τους. Το συμβούλιο του τμήματος δεν έχει αποφασιστικές αρμοδιότητες, αλλά είναι όργανο εισηγητικό προς το Σύλλογο των Διδασκόντων, που
έχει και την τελική ευθύνη της λήψης αποφάσεων.φ353.13241056