Αρχική σελίδα arrow Ευρωπαϊκά Προγράμματα arrow Πρόγραμμα Erasmus + KA1

Πρόγραμμα Erasmus + KA1

image1_400_04

Eνημέρωση σχετικά με το πρόγραμμα Erasmus+ KA1 το οποίο υλοποιήθηκε από το Μουσικό Σχολείο Αλίμου με συμμετέχοντες καθηγητές τους: Καλλιόπη Δημητρίου, Παρασκευή Παπαγεωργίου και Γεώργιο Μάρδα.

Το πρόγραμμα έχει τίτλο «Η ανάδειξη της Τέχνης & του Πολιτισμού ως καινοτόμα εργαλεία στην Διδασκαλία της Ξένης Γλώσσας & της Θεατρικής Αγωγής» και πραγματοποιήθηκε στο διάστημα από 15/10/15 έως 14/10/16 στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιρλανδία.

Το προηγούμενο επιχορηγήθηκε από την Ευρωπαϊκής Επιτροπή και το διαχειρίστηκε το Κρατικό Ίδρυμα Υποτροφιών.

Το σχολείο μας ως  Μουσικό έχει καλλιτεχνικό προσανατολισμό και γι' αυτό τον λόγο προσπαθούμε να προσεγγίσουμε την διδασκαλία μας χρησιμοποιώντας πρακτικές και μεθοδολογία που έχουν δημιουργικό χαρακτήρα.  Το σχέδιο μας αποτελεί εφαρμογή παιδαγωγικών και διδακτικών θεμάτων σε συνδυασμό με την τέχνη και την ξένη γλώσσα.  Οι στόχοι του προγράμματος ήταν οι εξής:

  • Η χρήση του θεάτρου ως εργαλείο στη διδακτική της ξένης γλώσσας.
  • Η προσέγγιση θεατρικών κειμένων της κοινής ευρωπαϊκής κληρονομιάς ως αφορμή για πολιτιστική προσέγγιση.
  • Η παραγωγή προσωπικού ή συλλογικού έργου, όπου ο μαθητής γίνεται δημιουργός έχοντας την δυνατότητα ανάπτυξης προφορικού και γραπτού λόγου στην ξένη γλώσσα.
  • Η σύνδεση των παραστατικών τεχνών με τομείς νέας τεχνολογίας και πρακτικές δεξιότητες όπως η βιντεοσκόπηση, το μοντάζ, η εικόνα και ο ήχος.
  • Η ανάπτυξη τεχνικών δεξιοτήτων (φωνή, σώμα, κίνηση, εκφραστικότητα, παραγωγή λόγου) με εστίαση στην ξένη γλώσσα και το θέατρο και με τελικό ευεργετούμενο τους μαθητές.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν σειρά εργαστηρίων τα οποία συμπεριλάμβαναν πρακτικές ασκήσεις με θέματα όπως: σύσταση ομάδας και συνεργασία, ανάθεση ρόλων, ψυχοκινητικές ασκήσεις, χρήση της θεατρικής έκφρασης και της  γλώσσας, δημιουργία σχεδίου μαθήματος με όχημα την ποίηση, τη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο. Επίσης, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε μουσεία και πολιτιστικούς χώρους, οι οποίες σχετίζονταν άμεσα με τους στόχους των δράσεων μας. Επιπροσθέτως, παρακολουθήσαμε θεατρικές παραστάσεις καθώς και τη διαδικασία της σκηνικής πραγμάτωσης ενός θεατρικού κειμένου στη σκηνή. Ένας από τους συμμετέχοντες έλαβε ενεργό μέρος στην παραπάνω διαδικασία, η οποία περιελάμβανε αποστήθιση κειμένου, πρόβες και λήψη της σκηνικής πράξης σε βίντεο. Οι προηγούμενες διαδικασίες είχαν ως στόχο τη μελέτη των μεθόδων σχετικά με την πρακτική εφαρμογή των πολιτιστικών στοιχείων σε σχέση με τη μεθοδολογία και τη διδακτική (εργαστήρια υποκριτικής, αυτοσχεδιασμού, χρήση πολυμέσων, μουσικής, δημιουργικής γραφής και, γενικότερα, της τέχνης).

image2_400_04

Επιπλέον, τα εκπαιδευτικά προγράμματα των συμμετεχόντων αξιολογήθηκαν μέσω πρωτότυπων μεθόδων, όπως είναι το «ημερολόγιο αναστοχασμού». Ταυτοχρόνως, αξιολογήθηκαν τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για προσωπική και επαγγελματική βελτίωση. Η εξάσκηση στη γλώσσα-στόχο έγινε με πρακτικό και βιωματικό τρόπο στην χώρα υποδοχής μέσα από την επαφή με τους εκπαιδευτές και τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς από χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και από την επαφή με την τοπική κοινωνία  μέσα από εκδηλώσεις με κοινωνικό και πολιτιστικό χαρακτήρα. Η παραμονή στην χώρα υποδοχής συντέλεσε όχι μόνο στην κατανόηση αλλά και στην εμβάθυνση του εκπαιδευτικού συστήματος της καθώς και σε εκείνο των συμμετεχόντων κρατών, και πιθανά να οδηγήσει σε μελλοντικές συνεργασίες.

Το πρόγραμμα αυτό προσέφερε πλήθος εμπειριών τις οποίες ευελπιστούμε να διαδώσουμε πρωτίστως στους μαθητές μας, αλλά και στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα. Για το λόγο αυτό ενθαρρύνουμε συναδέλφους άλλων σχολικών μονάδων να αναλάβουν παρόμοιες δράσεις οι οποίες μόνο οφέλη μπορούν να προσφέρουν τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στους μαθητές.

Επιπλέον, τα εκπαιδευτικά προγράμματα των συμμετεχόντων αξιολογήθηκαν μέσω πρωτότυπων μεθόδων, όπως είναι το «ημερολόγιο αναστοχασμού». Ταυτοχρόνως, αξιολογήθηκαν τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για προσωπική και επαγγελματική βελτίωση. Η εξάσκηση στη γλώσσα-στόχο έγινε με πρακτικό και βιωματικό τρόπο στην χώρα υποδοχής μέσα από την επαφή με τους εκπαιδευτές και τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς από χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και από την επαφή με την τοπική κοινωνία  μέσα από εκδηλώσεις με κοινωνικό και πολιτιστικό χαρακτήρα. Η παραμονή στην χώρα υποδοχής συντέλεσε όχι μόνο στην κατανόηση αλλά και στην εμβάθυνση του εκπαιδευτικού συστήματος της καθώς και σε εκείνο των συμμετεχόντων κρατών, και πιθανά να οδηγήσει σε μελλοντικές συνεργασίες.

Το πρόγραμμα αυτό προσέφερε πλήθος εμπειριών τις οποίες ευελπιστούμε να διαδώσουμε πρωτίστως στους μαθητές μας, αλλά και στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα. Για το λόγο αυτό ενθαρρύνουμε συναδέλφους άλλων σχολικών μονάδων να αναλάβουν παρόμοιες δράσεις οι οποίες μόνο οφέλη μπορούν να προσφέρουν τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στους μαθητές.

ΒΡΑΒΕΙΟ 8ου ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΣΤΟΤΟΠΩΝ

Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων Μουσικού Σχολείου Αλίμου

Εκδηλώσεις

Δευ Τρι Τετ Πεμ Παρ Σαβ Κυρ
Φεβ Φεβ Φεβ Φεβ 01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Εκπαιδευτικά, Καλλιτεχνικά και Ευρωπαϊκά προγράμματα του Σχολείου μας

Jazz Band Μουσικού Σχολείου Αλίμου
Τρίτη, 05 Μάρτιος 2024
Jazz Band Μουσικού Σχολείου Αλίμου 2ο Jazz Festival Mουσικών Σχολείων Αττικής Jazz Band Μουσικού Σχολείου Αλίμου στο...
Περισσότερα...
3ο Μαθητικό Συνέδριο Elemasyn Πράγας
Παρασκευή, 01 Μάρτιος 2024
3ο Μαθητικό Συνέδριο Elemasyn Πράγας Το Μουσικό Σχολείο Αλίμου ταξιδεύει στην Πράγα συμμετέχοντας στο 3ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό...
Περισσότερα...
Συζητάμε για το μέλλον της ΕΕ - Η ψήφος είναι η φωνή μου στη ΕΕ
Παρασκευή, 01 Μάρτιος 2024
Συζητάμε για το μέλλον της ΕΕ - Η ψήφος είναι η φωνή μου στη ΕΕ Το Μουσικό Σχολείο Αλίμου συμμετέχοντας στο Πρόγραμμα Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού...
Περισσότερα...
Πάνω